تحریر : ظفر اقبال تاریخ اشاعت     22-03-2017

ہمارے رشتے...(3)

خالہ
یہ ماں کی بہن ہوتی ہے اور باپ کی سالی‘ جسے آدھی گھر والی بھی کہا جاتا ہے اور جسے شیر کی خالہ بھی کہا جاتا ہے۔ ویسے خالہ پر کچھ لکھنا خالہ جی کا گھر نہیں ہے۔ پنجابی میں اسے ماسی کہتے ہیں۔ مزید معلومات کے لیے یہ غزل دیکھیے:
اک دن کر سن جھگڑا ماسی
ایہہ وگڑے دا وگڑا ماسی
تیرے نال وی ہتھ کر گیا
اوہو لگڑا بگڑا ماسی
لے دے جا سی جتھے‘ جہیڑا
جدھروں ہویا تگڑا ماسی
اک دن توں ای اچّن چیتی
بنھ کھلوسیں پگڑا ماسی
منگدا رہسی حصہ اپنا
دل دلبر‘ ایہہ ٹھگڑا ماسی
جیہڑا ماسڑ نئیں سی‘ کاہنوں
لڑ تیرے آ لگڑا ماسی
تیرے ستویں ویاہ تے ویکھیں
اساں ای پائونا بھنگڑا ماسی
لگ جا سی لائیو ای جدھر
ایہہ ظفرا‘ ایہہ ڈھگڑا ماسی
خالہ کے میاں کو خالُو کہتے ہیں جو آلو کا ہم قافیہ ہے۔ خالہ کا بیٹا خلیرا بھائی ہوتا ہے اور اس کی بیٹی خلیری بہن جبکہ اس کے ساتھ شادی کے بعد یہ رشتہ تبدیل ہو جاتا ہے۔
ماموں
یہ ماں کا بھائی ہوتا ہے اور باپ کا سالا اس کی وضاحت علامہ اقبالؔ نے اس طرح کی ہے: ؎
میرے ماموں کو نہیں پہچانتے شاید حضور
وہ صبا رفتار‘ شاہی اصطبل کی آبرو
اکثر اوقات تو یہ چیز مفت ہی میں مل جاتی ہے لیکن کبھی کبھار اسے بنایا بھی جاتا ہے آپ اور کسی کو بھی ماموں بنا سکتے ہیں یعنی بیوقوف‘ پنجابی میں اس کا کچھ نقشہ:
لے جو بیٹھے پنگا‘ ماماں
ہچھہ ماماں‘ چنگا ماماں
بوہ مامی دی مجلس اندر
لتھے تیری سنگا ماماں
فَل فروٹ کھوا چندری نوں
کھکھڑی کھیرا ونگا ماماں
باہر اندر وی جان دیوسُو
پائی رکھ نہ ڈھنگا ماماں
اک دوجے دی لوڑ تہانوں
اوہ بولی‘ توں لنگا ماماں
باقی سارا کُوڑ پسارا
ایہو جمنا گنگا ماماں
واء تے واچھڑ اندر باہر
بدل رنگ برنگا ماماں
انگ نال جے انگ نہ جڑیا
ہو جا سیں بے رنگا ماماں
ظفرا سبھ صدق‘ سچیائی
جھوٹ اے چِٹا ننگا ماماں
تایا
اس کے لیے اردو یا انگریزی میں کوئی لفظ نہیں‘ بس تایا ہی کہہ کر کام چلایا جاتا ہے۔ یہ باپ کا بڑا بھائی اور والدہ صاحبہ کا جیٹھ ہوتا ہے۔ اس کی مؤنث تائی ہوتی ہے جس کا حاتم طائی کے ساتھ کوئی تعلق نہیں ہوتا۔ اس بارے کچھ معروضات:
ایناں وی نہ ڈر تایا
سدھا ہو کے مر تایا
تائی کِڈی چنگی اے
جاندا کیوں نئیں گھر تایا
اینی کھییہہ نہ کھایا کر
جاسیں گا آچر تایا
چھال مار کے گوتے کھاہ
لتھے تیرا ڈر‘ تایا
کوئی داء ای سانوں دس
کُجھ نیکی تے کر تایا
ایس شہر دی ایہو ریت
میں کیتی‘ توں بھر تایا
اُلّی لگ گئی پیاں پیاں
کسے نہ پاسا پر تایا
دل نے کیتا تُرت اثر
شیشے نے پتھر تایا
بندیاں وچ نہ بوہ‘ ظفراؔ
کلیّاں ہو کے جر‘ تایا
آج کا مطلع
ویراں تھی رات‘ چاند کا پتھر سیاہ تھا
یا پردئہ نگاہ سراسر سیاہ تھا

Copyright © Dunya Group of Newspapers, All rights reserved