ناشتہ کیوں ضروری ہے؟

ناشتہ کیوں ضروری ہے؟

اسپیشل فیچر

تحریر : نسرین شاہین


اللہ تعالیٰ نے انسانی جسم کی غذائی ضروریات پوری کرنے کے لیے بے شمار نعمتیں پیدا کی ہیں تاکہ ہمارے جسم کی بہتر نشوونما ہو سکے اور ہم صحت مند رہ سکیں لیکن اس کے لیے ضروری ہے کہ مقررہ اوقات میں کھانا کھایا جائے۔ ہمارے معاشرے میں بہت سے لوگ کھانا کھانے کے اوقات کی پابندی پر بہت کم توجہ دیتے ہیں۔ نیز ہمارے معاشرے میں بہت سے لوگ اس غلط فہمی میں مبتلا ہیں کہ صحیح کھانے کا مطلب محض کافی مقدار میں کھانا کھانا اور غذائیت سے بھرپور خوراک کھانا ہی ہے۔ صحیح کھانے کا ایک نہایت اہم پہلو مناست وقت پر کھانا کھانا ہے۔ حقیقت تو یہ ہے کہ کھانا کھانے کے اوقات کی پابندی اور آپ کی صحت کا چولی دامن کا ساتھ ہے۔ کھانا جسمانی نشوونما اور صحت مندی کے لیے بے حد ضروری ہے۔ دراصل ہمارا معدہ پٹھوں کی ایک تھیلی ہے۔ مسلسل کام کرنے کے سبب پٹھے تھک جاتے ہیں۔ کیا آپ نے کبھی سوچا ہے کہ اگر صبح سے لے کر شام تک آپ کو مسلسل دوڑنا پڑے تو آپ کی ٹانگوں کا کیا حال ہو گا؟ وہ یقینا بہت تھک جائیں گی اس لیے کہ آپ کی ٹانگوں کے پٹھے تھک جائیں گے۔ انسانی جسم کے تمام پٹھوں کو کچھ نہ کچھ دیر آرام کرنے کی ضرورت ہوتی ہے۔ یہاں تک کہ ڈاکٹر حضرات کا کہنا ہے کہ ہمارا دل بھی جو ہر روز صبح و شام مسلسل دھڑکتا رہتا ہے، دھڑکنوں کے درمیانی وقفے میں آرام کرتا ہے اور چونکہ انسانی معدہ بھی پٹھوں سے مل کر بنا ہوا عضو ہے، اس لیے وہ بھی مسلسل کام کرنے سے تھک جاتا ہے۔ اس لیے ہر ذی فہم شخص کو چاہیے کہ وہ دانش مندی سے کھانا کھانے کے اوقات کی پابندی کرے تاکہ معدہ کو کچھ آرام کرنے کا وقت مل سکے۔ صحت کے بارے میں لکھی گئی کتاب ’’ہدایت برائے خوراک‘‘ کی مشہور مصنفہ ایلن وائٹ لکھتی ہیں کہ ’’معدہ کو خاص توجہ دی جانی چاہیے۔ اسے مسلسل کام میں مصروف نہیں رکھا جانا چاہیے۔ اس عضو کو کچھ اطمینان اور آرام دیں۔ جب معدہ ایک بار کھائے ہوئے کھانے پر کام کرے تو اسے آرام کا موقع ملنے سے پہلے اور جب تک مزید خوراک ہضم کرنے کی فطری طور پر انہضامی رطوبتوں کی کافی مقدار دوبارہ پیدا نہ ہو جائے مزید کھانا نہ کھائیں۔ ہر کھانے کے درمیان کم از کم پانچ گھنٹوں کا وقفہ ضرور ہونا چاہیے اور ہمیشہ یاد رکھیں کہ اگر آپ کوشش کریں تو دن میں دو مرتبہ کھانا تین مرتبہ کھانے سے بہتر ہے۔‘‘بعض لوگ کھانا کھانے کو سارے دن کا عمل سمجھتے ہیں۔ یوں وہ صبح سے کھانا کھانا شروع کرتے ہیں اور سارا دن مسلسل کچھ نہ کچھ وقفے وقفے سے کھاتے رہتے ہیں۔ کھانا کھانے کا یہ سلسلہ رات تک جاری رہتا ہے، حتیٰ کہ وہ سو نہ جائیں۔ یہ عمل صحت کے لیے ہرگز درست نہیں اور یہ غلط عادات جلد یا بدیر، کبھی نہ کبھی، کسی نہ کسی قسم کی بیماری کا سبب بن جائیں گی۔ معدے کی گرانی اور نظام انہضام کے دیگر امراض ایسی مضرصحت عادات کی ہی دین ہوتے ہیں۔ صبح کا ناشتہ دن کا سب سے اہم کھانا ہوتا ہے جو آپ کو دن بھر کے معاملات کے لیے تیار کرتا ہے۔ ناشتہ نہ کرنا اگرچہ صحت کے حوالے سے سنگین غلطی ہوتی ہے لیکن دوسری طرف غیر صحت مندانہ ناشتہ کہیں زیادہ نقصان دہ بھی ہو سکتا ہے۔ لہٰذا صبح پہلی غذا کے طور پر پھل بہترین ہیں۔ جام یا جیلی کا ایک بہت صحت بخش اور مفید متبادل بھی ہیں۔ صبح کو بہت تھوڑا کھانا کھانے کی غلطی ہم میں سے اکثر لوگ کرتے ہیں۔ صبح کو اچھی طرح کھانا چاہیے تاکہ جسم کو سارے دن کے لیے توانائی فراہم ہو سکے۔ مزید اس لیے کہ صبح کے وقت ہمارا معدہ رات کے کچھ گھنٹے آرام کرنے کے بعد کھانا ہضم کرنے کے لیے بالکل تیار ہوتا ہے۔ صبح کو چائے کی پیالی اور ڈبل روٹی کے چند توس پر گزارہ کرنا یقینا مضر صحت عادت ہے۔ اس کے برعکس صبح کے وقت غذائیت سے بھرپور کھانا کھانا ہمارے جسم میں زندگی کی قوت کا اضافہ کرتا ہے اور یوں ہم سارے دن کے مسائل و مشاغل کے لیے بہتر طور پر تیار ہو جاتے ہیں۔ ہمارے دیہات میں اور بعض قصبوں اور شہروں میں بھی صبح کے وقت لسی پینے کی عادت نہایت ہی صحت بخش اور قابل تعریف و تقلید ہے۔ چائے کا زیادہ استعمال مضرصحت ہے اور صبح کے وقت معدے میں زیادہ چائے ڈالنا معدے کے اندرونی حصے پر اچھا اثر نہیں ڈالتا۔ صبح کے کھانے میں حسب توفیق سبزیاں، دہی، دودھ، لسی، پھل اور اناج یعنی روٹی، چاول دلیہ وغیرہ شامل کریں۔ قدرتی اشیا سے مرتب صبح کا کھانا ہماری دن بھر کی توانائی کی ضروریات کو پورا کرنے کی بہترین صلاحیت رکھتا ہے۔ جدید تحقیق کے مطابق صبح کا ناشتہ دن بھر ہمیں توانائی فراہم کرتا ہے۔صبح کا ناشتہ رات بھر کے خالی معدہ کے بعد آپ کے لیے ایک محرک کا کام کرتا ہے۔ لہٰذا ناشتے میں غذائیت سے بھر پور غذا لینے کی ضرورت ہوتی ہے۔ یاد رکھیں انڈے کی زردی میں کولیسٹرول بہت زیادہ ہوتا ہے، اس کا استعمال کم کرنا چاہیے۔ تاہم انڈے کی سفیدی روزانہ استعمال کی جا سکتی ہے۔ دیسی گھی کے پراٹھوں کی روایت کو ختم کریں اور اگر ممکن ہو تو کبھی کبھار استعمال کریں۔ پراٹھے غیر تحلیل شدہ تیل کی کم سے کم مقدار میں بنائیں۔ تیل پراٹھے کے اندر لگانے کے بجائے صرف باہر لگائیں۔ ناشتے میں پنیر استعمال کرتے ہوئے یاد رکھیں کہ بعض اقسام کی پنیر میں کولیسٹرول زیادہ ہوتا ہے۔ گوشت، کلیجی اور گردوں وغیرہ میں بھی کولیسٹرول کی مقدار زیادہ ہوتی ہے۔ انہیں کم مقدار میں استعمال کریں۔ مشرق کے روایتی ذائقے مثلاً نہاری، حلوہ پوری میں بھی کولیسٹرول کی مقدار کے ساتھ کیلوریز بھی زیادہ ہوتی ہیں۔ اس لیے ان کا زیادہ استعمال دل اور مجموعی صحت کے لیے نقصان دہ ثابت ہو سکتا ہے۔ ناشتہ ایسا ہو جس میں اہم غذائی اجزا موجود ہوں جو آپ کو دن بھر چاق و چوبند رکھیں۔ غذائی ماہرین کے مطابق صبح کا ناشتہ پروٹین کا حامل ہو، کیونکہ پروٹین فوری توانائی فراہم کرتا ہے اور سستی ختم کر کے چاق و چوبند اور توانا کرتا ہے۔ اس لیے ہمیشہ کوشش کریں کہ ایسی خوراک لیں جس میں پروٹین موجود ہو مثلاً انڈا، دودھ، مچھلی، مرغی کا گوشت یا چکن سوپ وغیرہ، اگر آپ کاربوہائیڈریٹس یا نشاستے سے بھرپور غذائیں زیادہ پسند کرتے ہیں تو آپ وہ بھی لے سکتے ہیں۔ مثلاً دلیہ، ڈبل روٹی اور چاول وغیرہ۔ دن بھر میں مناسب مقدار میں نشاستے کا استعمال ضروری ہے۔ اس کے لیے چھ سے آٹھ ایسی غذائیں کھائیں جن میں کاربوہائیڈریٹس شامل ہوں۔ ہر کھانے کے ساتھ دو قسم کے اناج ضروری کھائیں۔ یاد رکھیں کہ کاربوہائیڈریٹس آپ کی مصروف زندگی میں توانائی فراہم کرنے کا اہم ذریعہ ہیں۔ تاہم ناشتے میں پھلوں کا استعمال بہت مفید ثابت ہوتا ہے کیونکہ پھلوں میں وٹامنز، معدنیات اور ریشے کی کافی مقدار موجود ہوتی ہے۔

روزنامہ دنیا ایپ انسٹال کریں
اسماعیل تارا:ایک منفرد اداکار

اسماعیل تارا:ایک منفرد اداکار

اسماعیل تارا مزاحیہ اداکاری میں منفرد مقام رکھتے تھے، مزاح کو آرٹ کی ایک صنف کے طور پر مقبول کرانے میں ان کا اہم کردار رہا۔ناظرین کے ذہنوں پر ان کی اداکاری کے انمٹ نقوش ہیں۔2022ء میں 24نومبر کو دنیا چھوڑ جانے والے اسمعیل تارا کی آج دوسری برسی ہے ۔ پاکستانی شوبز پر ایک نگاہ ڈالی جائے، تو مزاحیہ کرداروں کو امر کرنے والے اداکاروں کی ایک جامع فہرست ہمارے سامنے ہے، جن میں سے ایک معتبر نام اسمٰعیل تارا کا ہے، جنہوں نے 4 دہائیوں تک لوگوں کے چہروں پر مسکراہٹیں بکھیریں۔انہوں نے اپنی اداکاری کی ابتدا بچپن میں گلی محلوں میں ہونے والے ناٹکوں سے کی اور تقریباتی نوعیت کی سرگرمیوں میں مزاحیہ اداکاری کرتے کرتے سنجیدگی سے اس شعبے میں داخل ہو گئے۔ 1964ء میں اسٹیج سے کریئر کا آغاز کیا۔ وہ نو عمری سے ہی خود کو مختلف کرداروں میں ڈھالنے کے ماہر تھے، نقالی بہت اچھی کرتے تھے اور اسی خوبی کی وجہ سے وہ اپنے حلقہ احباب اور آگے چل کر شوبز میں نمایاں ہو گئے۔ان کی حقیقی شہرت 1979ء سے 1981ء تک جاری رہنے والے، سرکاری ٹی وی کے پروگرام ''ففٹی ففٹی‘ سے ہوئی۔ مزاحیہ خاکوں پر مبنی اس پروگرام میں وہ اپنے ساتھی اداکاروں ماجد جہانگیراور زیبا شہناز کے ساتھ مختلف کرداروں کو نبھایا کرتے۔ وہ ایسے مزاح کو پیش کرتے جس میں تفریح کے ساتھ ساتھ کوئی سبق بھی شامل ہوتا۔ان کا حقیقی اور مکمل نام اسمٰعیل مرچنٹ تھا۔ ان کو خاندان کی طرف سے شوبز میں آنے کیلئے مخالفت بھی برداشت کرنا پڑی، لیکن وہ طے کرچکے تھے کہ وہ ایک مزاحیہ اداکار کے طور پر ہی کام کریں گے۔ ایک بار ان کے بھائی نے ان کو گنجا کروا دیا تاکہ وہ اداکاری سے توبہ کرلیں، مگر ان کا ارادہ متزلل نہ ہوا۔ اداکاری کیلئے انہوں نے کس طرح استقامت دکھائی اس کو بتانے کیلئے یہی ایک قصہ کافی ہوگا کہ ایک بار جب وہ ایک اسٹیج ڈرامے میں کام کر رہے تھے تو ان کو اطلاع دی گئی کہ ان کے بیٹے کا انتقال ہوگیا ہے، اس خبر کو سننے کے بعد انہوں نے خود پر قابو رکھا، اس چلتے ہوئے ڈرامے میں اپنا کام ختم کیا اور پھر بیٹے کی تدفین کیلئے روانہ ہوئے۔ ''ففٹی ففٹی‘‘ میں انہوں نے اداکار ماجد جہانگیر کے ساتھ مل کر، بہاری لہجے میں بات کرنے والے منوا اور ببوا کے کرداروں میں یادگار اداکاری کی جس کے سبب اس اداکار جوڑی کو بہت شہرت ملی۔انہوں نے ایک مزاحیہ پروگرام ''لیاری کنگ لائیو‘‘ میں بھی عمدہ اداکاری کی۔ یہ پروگرام بھی ایک امریکی ٹاک شو کی مزاحیہ نقالی تھا، جس میں انہوں نے مزاح کے انداز میں حقیقی رنگ بھرے۔ ان کے مقبول ڈراموں میں ''ربر بینڈ، یہ زندگی ہے، پاک ولا، دہلی کالونی، اورنگی ٹاؤن کی انوری، ماموں، جن کی آئے گی بارات، مرچیاں، نمک پارے، برفی لڈو، بھائی بھائی، وہ پاگل سی‘‘ شامل ہیں۔ ان کے اسٹیج ڈرامے ''سونے کی چڑیا‘‘ کو بہت مقبولیت ملی۔ عمر شریف کے ڈرامے ''مسٹر چارلی ان کراچی‘‘ کے علاوہ لاہور میں بھی ایک یادگار اسٹیج پلے کیا۔وہ ٹیلی وژن کے ساتھ ساتھ فلم کے شعبے میں بھی سرگرم رہے۔ انہوں نے درجن بھر سے زائد فلموں میں کام کیا۔ کارٹون فلم ''ڈونکی راجا‘‘ میں چاچا کے کردار کیلئے اپنی آواز بھی فراہم کی۔ ان کو 4 نگار ایوارڈز، صدارتی تمغہ برائے حسن کارکردگی سمیت کئی اہم اعزازات سے نوازا گیا۔اسمٰعیل تارا کی زندگی فنکار برادری کیلئے ایک مثال ہے۔ انہوں نے اداکاری کے شعبے میں اپنے شوق کی تکمیل تو کی، مگر زندگی بسر کرنے کیلئے جامع اور عملی منصوبہ تشکیل دیا، جس کے تحت ذاتی کاروبار کیے، اولاد کی تعلیم اور تربیت کی تاکہ وہ اپنے قدموں پر کھڑے ہو سکیں اور بڑھاپے میں کسی سے اپیل نہ کرنی پڑے اور کٹھن وقت کو اپنے وسائل سے گزار سکیں اور وہ ایسا کرنے میں کامیاب رہے۔2022ء میں وہ اس دنیا سے رخصت ہوئے ، ان کی یادیں ہمارے دلوں میں ہمیشہ زندہ رہیں گی، ان کے ادا کیے ہوئے کردار، آئندہ بھی چہروں پر مسکراہٹیں بکھیرتے رہیں گے۔

سمارٹ ٹریفک سگنلز

سمارٹ ٹریفک سگنلز

سمارٹ ٹریفک کنٹرولنگ سسٹم کی نمائش میں سب سے زیادہ توجہ سمارٹ ٹریفک سگنلز سسٹم پر دی گئی جو جدید اور انتہائی حساس کیمروں سے لیس ہوں گے۔ سمارٹ ٹریفک سگنلز خود کار گاڑیوں کو کنٹرول کرنے اور انہیں درست کمانڈ دینے کی صلاحیت کے حامل ہیں۔نمائش میں یورپی یونین کے پویلین میں سمارٹ گاڑیوں کے ماڈلز کو پیش کیا گیا جو آسٹریا میں استعمال کی جا رہی ہیں۔ان گاڑیوں میں سوار ہونے والوں کو یہ سہولت ہوتی ہے کہ وہ اپنی منزل کا تعین کریں اور محفوظ ڈرائیونگ کے جدید تجربے سے لطف اندوز ہوں۔ناروے پویلین میں پبلک ٹرانسپورٹ کیلئے استعمال ہونے والی ایپلی کیشن کے طریقے کو واضح کیا گیا جس کے ذریعے عوامی ٹرانسپورٹ کیلئے ٹکٹوں کی خریداری و ادائیگی سے لے کربس اسٹاپس کا تعین شامل تھا۔نمائش میں امریکی کمپنی کے ڈائریکٹر برائے مشرق وسطی و شمالی افریقی کے بتایا کہ ان کی کمپنی نے ایسے سمارٹ ٹریفک سگنلز متعارف کرائے ہیں جو انتہائی حساس نیٹ ورک سسٹم سے منسلک ہیں۔ ان سگنلز کی خوبی یہ ہے کہ ان میں نصب کیمرے اس سمت کا تعین کرتے ہیں جہاں ٹریفک ازدحام زیادہ ہوتا ہے اور اس جانب کے گرین سگنل کا دورانیہ خود کارانداز میں بڑھ جاتا ہے اس کا مقصد ازدحام کو کنٹرول کرنا ہے۔دنیا کا پہلا ٹریفک سگنل لندن میں دسمبر1868ء میں لگایاگیاتھا۔مگر وہ زیادہ دیر نہ چل سکا، جب وارڈن اسے آن کرنے کی کوشش کر رہا تھا،عین اس وقت گیس سے چلنے والا یہ سگنل ہلکے سے دھماکے سے پھٹ گیا۔وارڈن الگ زخمی ہوا۔جس کے بعد کسی کو اس پر کام کرنے کی ہمت نہ پڑی اور 20برس کے بعد پھر 1912ء میں امریکی ریاست یوٹاوہ میں بجلی کاپہلا ٹریفک سگنل لگایا گیا۔پھر دوسری طرف کبھی کار ڈرائیور اپنی لائن کا خیال نہیں رکھتے تو کبھی اشارہ نہ ہونے کے باوجود پیدل چلنے والے زیبرا کراسنگ کے عین درمیان میں آ کر کھڑے ہو جاتے ہیں اور موٹر سائیکل سوار تو ایک موٹر سائیکل کے ساتھ پوری سڑک ہی خرید لیتے ہیں۔ہائی وے ہو تو وہ بھی ان کی ملکیت میں چلی جاتی ہے۔ان کے راج میں سرخ اور سفید لائٹوں کو آپ بچوں کو رنگ سمجھانے کیلئے استعمال کر سکتے ہیں، اور بس۔ اس لئے مغربی ممالک اپنے ٹریفک سگنلز کے نظام کو مزید بہتر بنانے پر غور کر رہے ہیں۔اس ضمن میںمتعددتجاویز پر کام ہو رہا ہے۔چلی میں کاروں کے ڈیزائن بنانے والے ایک فنکار رابرٹوواکفلورز (Roberto Vackflores)کا ڈیزائن بھی ان سے مختلف ہے۔اس میں لگی ہوئی ٹیکنالوجی کی مدد سے سڑک پر گزرنے والے سبھی افراد کو نہ صرف چلنے یا رکنے کے اشارے ملیں گے بلکہ انہیں موسم کے حال اور ان کی کار کی رفتار بھی معلوم ہو سکے گی۔ان سگنلز میں لگے سینسر ایمرجنسی گاڑیوں (ایمبولینس، فائر بریگیڈ وغیرہ) کو راستہ دینے کیلئے خود بخود اس سائیڈ کی ٹریفک کھول دیں گے۔ٹریفک سگنلز تین رنگوں کی لائٹوں پر مشتمل ہوتے ہیں، جس میں سرخ، زرد اور سبز رنگ شامل ہیں۔سرخ رنگ کا مطلب ہوتا ہے کہ سڑکوں پر چلنے والی گاڑیاں رک جائیں اور پیدل چلنے والوں کو سڑک پار کرنے کا راستہ ملے جبکہ سبز لائٹ کا مطلب ہے کہ گاڑیاں چلیں اور پیدل چلنے والے افراد رک جائیں۔ مختلف ممالک میں ٹریفک سگنلز کو نہایت دلچسپ اور مختلف انداز میں بنایا گیا ہے جو دیکھنے والوں کی توجہ کا مرکز بن جاتے ہیں۔ان ٹریفک سگنلز کو مختلف کہانیوں کی تصاویر پر بنایا گیا ہے جو سڑکوں پر نمایاں نظر آتے ہیں۔ایک ڈیزائن کے مطابق پیدل چلنے والے افراد کو خاص قسم کی روشنی سے زیبرا کراسنگ پر روکا جائے گا۔ کاروں کیلئے بھی زیبرا کراسنگ کے قریب خاص قسم کی روشنی ایک لکیر کی صورت میں نظر آئے گی تاکہ کوئی کار بھی فٹ پاتھ کے قریب نہ ہو سکے۔ اس لائٹ سے کاروں اور پیدل چلنے والوں سے ٹریفک رولز کی پابند ی کرائی جائے گی۔ اس سے انہیں اپنی ''حدود ‘‘ میں رہنے کا راستہ دکھایا جائے گا۔ایک روسی ڈیزائنر ارنین ایوگنی (Arinin Evgeny) نے ہر سگنل پر نئے رنگ کی روشنی کے سگنلز لگانے کی تجویز دی ہے۔ان کا کہنا ہے کہ ایک ہی سائز کی لائٹیں دیکھ کر لوگ تھک گئے ہیں۔ اب ہر رنگ کی لائٹ کاسائز بدل دینا چاہئے۔ اس لئے دنیا میں اب مختلف سائز کی لائٹس لگانے پر بھی غور ہور ہا ہے۔ ایک اور ڈیزائنر سونگ لی (Kisung Lee)نے بل کھاتے ہوئے لیمپ کی شکل میں لمبے پولز پرلائٹس لگا دی ہیں۔ کھمبے روایتی انداز میں لمبے نہیں ہوں گے بلکہ عام پائپوں کے سائز کے کھمبوںمیں سرخ ، پیلی اور ہری روشنیاں لگا دی جائیں گی ۔ ان پولز کے اوپر ہی ٹائمر بھی لگا ہو گا،جس سے سبھی کو اپنی اپنی کراسنگ کے دورانیے کا علم ہو جائے گا۔ اس کا فائدہ یہ ہو گاکہ تینوں لائٹس آپس میں مکس نہیں ہوں گی انہیں دور دور لگایا جائے گاتاکہ فرق صاف نظرآئے ۔چین نے یہ سگنلز منگشا مائوٹین اور کریسنٹ سپرنگ کے مقام پر لگائے ہیں ۔ان کا کہنا ہے کہ اونٹوں کو حادثات سے بچانے کیلئے ایسا کرنا ضروری ہے۔ اس پہاڑی سلسلے کے صحرائی علاقے کو ''گانے والاصحرا ‘‘بھی کہا جاتا ہے کیونکہ اس ریت پر چلنے والے کو کئی طرح کی آوازیں سنائی دیتی ہیں۔جیسے کوئی گیت گا رہا ہو۔

آج کا دن

آج کا دن

ڈارون کی کتاب کی اشاعت24 نومبر 1859ء کو مشہور برطانوی سائنس دان اور حیاتیات دان چارلس ڈارونکی کتاب ''On The Origin Of species‘‘ شائع ہوئی۔ یہ وہ کتاب تھی جس میں ڈارون کا سائنسی دنیا اور مذہبی اداروں کے مابین سخت گیر بحث کا باعث بننے والے شاہکار ''ارتقاء کا نظریہ‘‘ پہلی بار تفصیل کے ساتھ پیش کیا گیا۔ یہ نظریہ اس بات کو سمجھنے کیلئے پیش کیا گیا تھا کہ زمین پر موجود مختلف جاندار کس طرح وقت کے ساتھ تبدیل ہوتے ہیں۔چیکوسلواکیہ میں ویلوٹ انقلاب1989ء میں آج کے روز چیکوسلواکیہ میں ویلوٹ انقلاب آیا۔ کمیونسٹ حکومت کے خاتمے اور جمہوری تبدیلی کے حوالے سے یہ ایک اہم دن تھا۔ ''ویلوٹ انقلاب‘‘ چیکوسلوواکیہ میں ہونے والی ایک پرامن سیاسی تبدیلی تھی، جس کے نتیجے میں کمیونسٹ حکومت کا خاتمہ ہوا اور جمہوری حکومت قائم ہوئی۔ اس انقلاب کو ''ویلوٹ‘‘ اس لئے کہا جاتا ہے کہ یہ عمل تقریباً مکمل طور پر غیر متشدد اور پرامن طریقے سے انجام پایا۔ترکی نے روس کا جنگی طیارہ مار گرایا24 نومبر 2015ء کو ترکی کی جانب سے روسی جنگی طیارہ گرانے کا واقعہ پیش آیا۔ جس نے ترکی اور روس کے تعلقات کو ایک بڑے بحران سے دوچار کر دیا۔ یہ واقعہ شام کی سرحد کے قریب اس وقت پیش آیا جب روسی طیارہ شام میں باغیوں کے خلاف فضائی کارروائی کر رہا تھا۔ اس واقعہ کے بعد روس اور ترکی کے درمیان تجارتی تعلقات متاثر ہوئے۔ جون 2016ء میں ترکی کے صدر رجب طیب اردگان نے معذرت کا خط لکھا، جس کے بعد دونوں ممالک کے تعلقات میں بہتری آئی۔ہائی جیکر روپوشڈی بی کوپر نامی ہائی جیکر 24 نومبر 1971ء کو امریکہ میں ایک طیارہ اغواکرنے کے بعد اپنے مطالبات پورے ہونے کے بعدپراسرار طور پر غائب ہو گیا تھا۔ طیارہ جب واشنگٹن ریاست کے جنگلات کے اوپر سے گزر رہا تھا، ڈی بی کوپر نے طیارے کے پچھلے حصے سے پیراشوٹ کے ساتھ چھلانگ لگا دی۔ اس کے بعد وہ کبھی دوبارہ نہیں دیکھا گیا۔یہ واقعہ آج تک دنیا کے سب سے مشہور اور حل نہ ہونے والے مجرمانہ معمہ جات میں سے ایک ہے۔ 

جمیل الدین عالی قابل ستائش انسان

جمیل الدین عالی قابل ستائش انسان

پاکستانی شعر و ادب کی دنیا میں جن شخصیات نے اپنی انفرادیت کے نقوش چھوڑے ہیں، اُن میں جمیل الدین عالی بھی شامل ہیں۔ وہ صحیح معنوں میں ایک ہمہ جہت شخصیت کے مالک تھے۔ جہاں اُنہوں نے کئی مقبول اور یاد گار ملی نغمے اور گیت لکھے تو دوسری طرف اُْنہوں نے دوہے جیسی مترنم اور نغمگی سے بھرپور مگر نظر انداز کی گئی صنف کو اپنی تخلیقی قوت کے سبب ایک نئی زندگی دی۔ یہی نہیں جمیل الدین عالی پاکستانی شعرو ادب میں نمایاں ترین کردار ادا کرنے کے ساتھ علمی اور تعمیری میدانوں میں بھی کئی اہم کارناموں کے باعث قابلِ ستائش ہیں۔ اردو کے حوالے سے بھی جمیل الدین عالی کی خدمات بہت ہیں۔ انہوں نے ہر دور میں اردو کے نفاذ کا بیڑا اٹھائے رکھا۔جمیل الدین عالی صرف ایک شخصیت نہیں بلکہ ایک پورے عہد کا نام ہے۔ اس پورے عہد میں ان کی شخصیت کے انگنت رنگ بکھرے ہوئے ہیں اور ہر رنگ میں ان کی شخصیت درجہ کمال کو چھوتی نظر آتی ہے۔ ملی نغمے لکھے تو لازوال، مصرعے ایسے کہ زبان زدعام ہو گئے۔ اردو زبان کے نجات دہندہ ہونے کا شرف ملاتو بہت سے ایسے کام کر گئے جو ناممکن دکھائی دیتے تھے۔ مولوی عبدالحق بابائے اردو کی وفات کے بعد 1962ء میں انجمن ترقی اردو کے اعزازی سیکرٹری کا عہدہ سنبھالا اور پھر انجمن کی ترقی کیلئے صحیح معنوں میں کام کیا۔ انگریزی زبان کی کشش اور یلغار کے سامنے اردو کی اہمیت اور ضرورت کو قائم رکھنا اور وقت کے بدلتے تقاضوں کے پیش نظر اردو زبان کی نئی اصطلاحیں رائج کرنا‘ اور اردو زبان کو جدید دور کے تقاضوں کے مطابق ڈھالنا کوئی آسان ٹاسک نہ تھا، مگر جمیل الدین عالی نے شب و روز ایک کر کے اردو زبان کی ترقی کیلئے کام کیا اور انجمن ترقی ادب کراچی کے ساتھ پچاس برس کی رفاقت نہایت محبت سے نبھائی۔ اس دور میں کم و بیش ساڑھے تین سو کتب ایسی شائع کروائیں جو اردو لسانیات کے حوالے سے ایک سند کا درجہ رکھتی ہیں۔ آج اگر عدالتی حکم نامے کے مطابق پاکستان کی سرکاری زبان کا درجہ بھی اردو کو مل چکا ہے تو اس کے پیچھے عالی جی جیسے دیوانوں کی اردو زبان سے محبت اور محنت شامل ہے جنہوں نے ہر دور میں اردو زبان کو رائج کرنے کا بیڑا اٹھائے رکھا۔ ایسا ہی ایک اور قابل قدر کارنامہ عالی جی نے یہ سرانجام دیا کہ اردو کالج کراچی سے وابستہ ہوئے تو اسے وفاقی اردو یونیورسٹی تک پہنچایا یعنی ''جہاں بھی گئے داستان چھوڑ آئے‘‘ کے مصداق عالی جی نے جو بھی کام کرنے کی ذمہ داری لی،اسے احسن طریقے سے نبھایا اور اسے دوسروں کیلئے مثال بنا دیا۔ان کی شخصیت کا ایک اور روپ کالم نگار کا ہے۔ مقامی اخبار میں پچاس برس تک اپنا کالم ''نقار خانے میں‘‘ لکھتے رہے۔ کالم نگاری میں بھی ان کا اپنا ہی انداز سامنے آیا۔ اُن کے کالموں میں علمی اور ادبی موضوعات کے ساتھ سماجی، تہذیبی اورسیاسی مسائل کی رنگ آمیزی بھی شامل رہی۔ ایک ہی کالم میں کئی موضوعات پر یوں لکھتے جیسے سامنے بیٹھے ہوئے شخص سے باتیں کر رہے ہوں۔ کالم نگاری سے ہٹ کر عالی جی نے جو نثر لکھی وہ ادبی شہ پارے ہیں مگر اخبار کے کالم میں انہوں نے سادہ اور بے تکلف سا انداز تحریر اپنایا۔ جمیل الدین عالی کا ذکر ہو اور دوہے کی بات نہ ہو، ایسا ممکن نہیں۔ اردو میں جدید دوہے کے بانی بھی عالی جی ہی ہیں۔ ایسا لگتا ہے کہ عالی جی کو ہر میدان میں اپنا جھنڈا گاڑنے کا کچھ ایسا چسکا تھا کہ انہوں نے اردو شاعری میں بھی وہ صنف چنی جو شعراء کی نظر میں کم کم تھی اور یوں پارٹیشن کے بعد پاکستان میں دوہے کی روایت کے بانی عالی جی ہی بنے اور آج بھی جمیل الدین عالی اور اردو دوہے کا ذکر لازم و ملزوم ہے۔ عالی جی کی زندگی اتنی بھر پور گزری کہ حیرت ہوتی ہے کہ ایک ہی شخص زندگی کے کتنے محاذوں پر جتا رہا اور کہیں بھی اس نے شکست نہیں کھائی۔ جمیل الدین عالی نے ایک طویل، بھرپور اور خوشحال زندگی گزاری۔ جتنا کام، کامیابیاں، پذیرائی اور محبتیں انہوں نے اپنی زندگی میں سمیٹیں، لوگ ان کا خواب ہی دیکھ سکتے ہیں۔ عمر کے آخری چند برسوں میں وہ عارضہ قلب سمیت مختلف امراض کا شکار ہو گئے اور 90 سال جینے کے بعد خالق ِ حقیقی سے جا ملے، تاہم اُن کی شخصیت کی اثر انگیزی اور تخلیقی کاموں کی گونج اب تک برقرار ہے اور ہمیشہ رہے گی۔ عالی جس کا فن سخن میں اک انداز نرالا تھا نقد سخن میں ذکر یہ آیا دوہے پڑھنے والا تھا جانے کیوں لوگوں کی نظریں تجھ تک پہنچیں ہم نے تو برسوں بعد غزل کی رو میں اک مضمون نکالا تھا بھٹکے ہوئے عالی سے پوچھو گھر واپس کب آئے گا کب یہ در و دیوار سجیں گے کب یہ چمن لہرائے گا سوکھ چلے وہ غنچے جن سے کیا کیا پھول ابھرنے تھے اب بھی نہ ان کی پیاس بجھی تو گھر جنگل ہو جائے گا حقیقتوں کو فسانہ بنا کے بھول گیا میں تیرے عشق کی ہر چوٹ کھا کے بھول گیا ذرا یہ دورء احساس حسن و عشق تو دیکھ کہ میں تجھے ترے نزدیک آ کے بھول گیا بہت دنوں سے مجھے تیرا انتظار ہے آ جا اور اب تو خاص وہی موسم بہار ہے آ جا کہاں یہ ہوش کہ اسلوب تازہ سے تجھے لکھوں کہ روح تیرے لیے سخت بے قرار ہے آ جا  

موسم سرما کی سوغات

موسم سرما کی سوغات

ستمبر کے آخری ہفتے اور نومبر کے آغاز سے ہوائوں میں خنکی محسوس ہونا شروع ہوجاتی ہے۔ نومبر کے آخر تک موسم سرما اپنی تمام تر جوبن کے ساتھ سرد ہوائوں کے ساتھ ہرطرف ٹھنڈک بکھیرنا شروع کردیتا ہے۔ ایسے میں سردموسم میں ٹھنڈ سے محفوظ رہنے کیلئے موسم کے سرما کے پکوان خاصی اہمیت اختیار کرجاتے ہیں ۔جن کے استعمال سے ہم اپنے جسم کو سردی سے محفوظ رکھتے ہوئے اس موسم کو بھرپور طریقے سے انجوائے کرسکیں۔چونکہ پاکستان میں سردیاں زیادہ طویل وقت کیلئے نہیں آتیں لہٰذا لوگ اس خاص موسم کی خاص سوغاتوں کو بنانے اور کھانے کا اہتمام بڑے ذوق وشوق سے کرتے ہیں۔گاجر کا حلوہگاجر کا حلوہ سردیوں کی خاص سوغات ہے اور یہ صحت کیلئے نہایت مفید بھی ہے، اس حلوے کا سب سے اہم جزو گاجر ہے، جو کہ وٹامن اے، وٹامن سی، وٹامن کے اور فائبر سے بھرپور سبزی ہے۔کشمیری چائےدیکھا جائے تو کشمیر میں سردی کا موسم طویل ہوتا ہے اس لیے کشمیر کے لوگ اس چائے کو بہت زیادہ پیتے ہیں۔ پاکستان بھر میں کشمیری چائے بہت مشہور ہے بلکہ یہ شادی بیاہ کے مواقع پر بھی کھانے کے ساتھ رکھی جاتی ہے۔ مچھلیسردی کے موسم میں ذائقے اور افادیت سے بھر پور غذا مچھلی کا استعمال لوگ بہت شوق سے کرتے ہیں۔مچھلی میں وافر مقدار میں سیلینیم پایا جاتا ہے ،یہ جز و مدافعتی نظام کو مضبوط کرنے میں اہم کردارادا کرتاہے۔مونگ پھلیمونگ پھلی صحت مند چربی، پروٹین اور فائبر کا ایک اچھا ذریعہ ہے۔اس میں بہت سے وٹامنز پوٹاشیم، فاسفورس اور میگنیشیم پائے جاتے ہیں۔ اگرچہ مونگ پھلی میں کیلوریز زیادہ ہوتی ہیں لیکن یہ غذائیت سے بھرپور ہوتی ہیں اور ان میں کاربوہائیڈریٹس کی مقدار بہت کم ہوتی ہے۔پائےپائے برصغیر کی بہترین اور سب سے زیادہ پسند کی جانے والی ڈش ہے اس کو پکنے میں کافی دیر لگتی ہے۔اس کا اصل مزہ اس میں شامل کیے گئے پائے کے گودے کا ہوتا ہے اور اسی سے جسم کو طاقت بھی ملتی ہے۔ سوپموسم سرما کا ذکر ہو اور جسم کو گرماہٹ دینے والی غذاؤں کی فہرست میں سوپ کا نام نہ شامل ہو یہ تو ممکن ہی نہیں ہے، یہ جلد ہضم ہونے والی غذا ہے۔سوپ افادیت کے لحاظ سے لاجواب ہے، بلکہ یہ نظامِ ہضم کی خرابیوں کو دور کرنے کے لیے بھی کارآمد ہے۔ ویسے تو مرغی اور بکرے کا سوپ بے حد مفید ہے لیکن سبزیوں سے تیار کردہ سوپ بھی انتہائی لذیذ اور قوت بخش ہوتا ہے  

آج کا دن

آج کا دن

نیوشیپرڈ(New Shepard)نیو شیپرڈ ایک عمودی ٹیک آف اور لینڈنگ کرنے والاخلائی جہاز تھا جسے بلیو اوریجن نے خلائی سیاحتی پروگرام کیلئے تیار کیا تھا۔ بلیو اوریجن ایمیزون کے بانی جیف بیزوس کی ملکیت ہے۔اس جہاز کا نام امریکہ کے پہلے خلاء باز ایلن شیپرڈ کے نام سے منسوب کیا گیا ہے جو امریکی خلائی ادارہ کے مرکری سیون کے خلا بازوں میں سے ایک تھے۔ 23نومبر2015ء کو100.5کلومیٹر انچائی تک پہنچنے کے بعداس نے کامیابی کے ساتھ عمودی لینڈنگ کی۔اس تجرنے کے بعد یہ کامیاب عمودی لینڈنگ کرنے والا پہلا جہاز بن گیا۔ اس کا ٹیسٹ پروگرام2016ء اور2017ء میں جاری رہا۔میگنڈناؤ قتل عاممیگنڈناؤ قتل(Maguindanao) عام جسے امپاٹوان(Ampatuan) قتل عام بھی کہا جاتا ہے ۔اس قتل عام کا نام اس قصبے کے نام سے منسوب کیا گیا جہاں متاثریں کی اجتمائی قبریں موجود ہیں۔یہ خوفناک واقعہ 23نومبر 2009ء کی صبح میگنڈناؤ،فلپائن کے قصبے امپاٹوان میں پیش آیا۔58افراد بلوآن کے نائب میئر اسماعیل منگودادا تو کیلئے امیدواری سرٹیفکیٹ جمع کروانے جا رہے تھے جب انہیں اغوا کر نے کے بعد قتل کر دیا گیا۔ مارے جانے والے افراد میں منگوداداتو کی بیوی، اس کی دو بہنیں، صحافی، وکلاء، معاونین، اور گاڑی چلانے والے بھی شامل تھے ۔عراق بم دھماکے23نومبر2006ء کو عراق کے صدر سٹی میں ہونے والے دھماکے دراصل کاربموں اور مارٹر حملوں کا ایک سلسلہ تھا ۔صدر شہر کی ایک بستی میں حملے پر چھ کار بم اور دو مارٹر راؤنڈ استعمال کئے گئے۔ان حملوں میں کم از کم 215افراد ہلاک اور تقریباً100زخمی ہوئے۔2003ء میں عراق جنگ کے بعد یہ سب سے مہلک حملوں میں یہ ایک سمجھا جاتا ہے۔حملوں کے بعد عراقی حکومت نے بغداد میں 24گھنٹے کیلئے کرفیو لگا دیا۔عراق کے بین الاقوامی ہوائی اڈے کو بھی تجارتی اور مسافر پروازوں کیلئے بند کردیا گیا اور بصرہ میں بھی ڈاک اور ہوئی اڈوں کی سروس کو معطل کر دیا گیا۔مصری طیارہ اغوامصر ی ائیر لائن کی پرواز648ایتھنز کے ایلی نیکن انٹرنیشنل ائیرپورٹ کیلئے طے شدہ پرواز تھی۔جہاز قاہرہ انٹرنیشنل ائیر پورٹ سے اڑان بھرنے کیلئے تیار تھا کہ 23نومبر1985ء کو ایک دہشت گرد تنظیم نے جہاز کو اغوا کر لیا اور جہاز میں موجود تمام سواریوں کو یرغمال بنا لیا گیا۔ مصری فوجیوں کی طرف جہاز کو بازیاب کروانے کیلئے اس پر چھاپہ مارا گیا جس کے نتیجے میں درجنوں ہلاکتیںہوئیں جس کی وجہ سے فلائٹ648کا اغوا ایوی ایشن کی تاریخ کا مہلک ترین حادثہ تصور کیا جاتا ہے۔