مسائل اور ان کا حل

تحریر : مفتی محمد زبیر


بوقت اقامت مقتدیوں کو کب کھڑا ہونا چاہئے ؟ سوال: میں اپنے محلے کی مسجد کامؤذن ہوں اوراقامت بھی کہتاہوں۔ اقامت پڑھنے پرچندلوگ مجھ سے اختلاف کرتے ہیں۔ میں کہتا ہوں کہ اقامت شروع ہونے کے بعدامام صاحب کومصلے پرآناچاہئے۔

بعض لوگ کہتے ہیں کہ پہلے امام مصلے پر کھڑا ہو جائے پھر اقامت شروع کی جائے۔ میں نے کئی علماء سے سناہے کہ نبی کریم ﷺ کے دورمیں پہلے صفوں کو تیرکی طرح سیدھاکیاجاتاتھاپھراقامت شروع ہوتی تھی تواللہ کے پیارے نبیﷺ اپنے حجرہ مبارک سے چلناشروع کرتے تھے اور حی علی الفلاح یا قدقامت الصلوۃ پرمصلے پر پہنچتے تھے۔ آپ سے گز ارش ہے کہ میرے سوال کی قرآن وسنت اورحدیث پاک سے رہنمائی فرمائیں اورکوئی کتاب علماء دیوبندکی جس میں یہ طریقہ لکھا ہو، اس کانام بتا دیں (اختر علی پپلان، میانوالی) ۔

جواب:پہلے یہ سمجھ لیں کہ اس مسئلے میں یہ اختلاف محض افضلیت کاہے کہ اقامت ہوتے ہی مقتدی اورامام کھڑے ہو جائیں یا حی الفلاح پرکھڑے ہوں، دونوں صورتیں جائز ہیں۔ جس پربھی عمل کریں شرعاًدرست ہے۔ اس میں جھگڑنااورکسی پراعتراض کرناٹھیک نہیں، اس سے احترازکیاجائے۔ تاہم نبی کریم ﷺ کا عمل اور خلفائے راشدینؓ اور جمہور صحابہؓ وتابعین کاتعامل اس پرشاہدہے کہ امام جب مسجدمیں آجائے تواوّل اقامت سے ہی سب لوگ کھڑے ہو کر صفیں درست کر لیں۔ بعض مساجدمیں جویہ طریقہ رائج ہے کہ امام مسجدمیں آکربیٹھ جائے اوربیٹھنے کواس درجہ ضروری سمجھے کہ جو کھڑے ہوں ان کوبھی بٹھائے اورکھڑے ہونے کوبراسمجھے یہ چاروں آئمہ میں سے کسی کامذہب نہیں، اس سے احتراز کیا جائے (اس مسئلہ کے تفصیلی دلائل کیلئے دیکھئے ’’جواھرالفقہ‘‘2؍441)۔

نماز جنازہ کے بعد دعا کی شرعی حیثیت 

سوال: نمازجنازہ کے بعد دعا مانگنی چاہئے یانہیں؟(منور علی،سرائے عالمگیر)

جواب:نمازجنازہ خود دعاہے اس لئے نماز جنازہ کے بعد اجتماعی دعاکاالتزام کسی حدیث سے ثابت نہیں، صحابہ ؓوتابعین کے تعامل سے بھی اس کا ثبوت نہیں ملتا(کذافی امدادالسائلین 1؍132)، (فی البحرالرائق ،2؍389)

جمعہ اور عیدین کا خطبہ سننے کا طریقہ 

سوال :نمازجمعہ اورنمازعیدین کاخطبہ سننے کا مسنون طریقہ کیاہے ؟یعنی کس طرح بیٹھ کرخطبہ سنناچاہئے؟(راجہ زاہدمنیر،گجرات)

جواب:خطبہ سننے کیلئے مخصوص ہیئت پر بیٹھنا ضروری نہیں،جس طرح بھی چاہیں بیٹھ سکتے ہیں۔ تاہم خاموش ہو کر قبلہ رخ دوزانو بیٹھنا مستحب ہے مگراس میں ہاتھ باندھنے نہ باندھنے کی کوئی پابندی نہیں۔ اگرکوئی ضروری سمجھ کرہاتھ باندھے گا تو بدعت ہو گا(کذافی امدادالسائلین 2؍196)،(فی الھندیۃ، 1؍148)۔

عصر اور عشا ء کی پہلی 4رکعت

 غیر موکدہ سنتیں پڑھنے کا طریقہ 

سوال: نماز عصر اور نماز عشاء کی پہلی چار غیر مؤکدہ سنتیں پڑھنے کاطریقہ کیاہے؟ ہمارے مولوی صاحب توبتاتے ہیں کہ 2 رکعت پڑھ کر مکمل دعاتک التحیات پڑھنی ہے پھراللہ اکبرکہہ کرتیسری رکعت کیلئے کھڑے ہونا اور دوبارہ ثناء سے شروع رکعت کرنی ہے، پھرمکمل التحیات پڑھ کرسلام پھیرناہے ۔

جواب:مذکورہ مولوی صاحب کابیان کردہ مسئلہ درست ہے اور4رکعات نوافل یا سنن غیرمؤکدہ میں قعدہ اولی میں التحیات کے بعد درودشریف اوردعابھی پڑھنی چاہئے۔ اس کے بعد تیسری رکعت میں کھڑے ہو کر ثناء پڑھنی چاہئے۔ واضح رہے کہ درودشریف دعا اور ثناء کا پڑھنا افضل ہے۔ اگرکوئی نہ پڑھے تب بھی نماز ہو جائے گی۔(کذافی امداد الاحکام 1؍611، فتاویٰ  حقانیہ، 3؍254) 

سورۃ فاتحہ کے بعد سورت شروع

کرنے سے پہلے بسم اللہ پڑھنا

سوال :رمضان المبارک میں نمازتراویح میں حافظ صاحب بہت تیزی اورعجلت سے قرأت کرتے ہیں۔ الحمدشریف پڑھ کر جب ولاالضالین پڑھتے ہیں تو بغیر وقفے یاآمین کہے تلاوت بھی ایک ساتھ اسی سانس میں شروع کر دیتے ہیں، بسم اللہ نہیں پڑھتے۔ حدیث کی روشنی میں احکام شریعت کے مطابق کس طرح درست ہے؟(ماسٹرفضل احمد شوکت، فیصل آباد) 

جواب:نمازمیں سورۂ فاتحہ کے بعدسورت شروع کرتے وقت بسم اللہ نہ پڑھنا بھی درست ہے۔ (امداد السائلین 2؍153) لہٰذا مذکورہ حافظ صاحب کابسم اللہ نہ پڑھنے کاعمل درست ہے۔البتہ سورۂ فاتحہ کوایک سانس میں پڑھنایاسورۂ فاتحہ پڑھنے کے بعدسانس توڑے بغیرسورت شروع کرنا اور قرأت میں اتنی عجلت اختیار کرنا ناپسندیدہ ہے اس سے احتراز کرنا چاہئے (فتاویٰ رحیمیہ، 5؍94)۔

 

روزنامہ دنیا ایپ انسٹال کریں

مصطفیٰ زیدی منفرد اسلوب کا شاعر

مصطفی زیدی بیسویں صدی کی اردو شاعری کے معروف و مقبول شاعروں میں شمار ہوتے ہیں۔اردو ادب کی تاریخ میںبے شمار شعراء ایسے ملتے ہیں جن کی شاعری کے کئی رنگ ہیں۔

سوء ادب :ہمارے جانور شیر

یہ جنگل کا بادشاہ کہلاتا ہے لیکن جب سے ن لیگ نے اسے اپنے انتخابی نشان کے طور پر اپنایا ہے، اِس کا دماغ مزید خراب ہو گیا ہے اور وہ کسی کی پرو ا ہی نہیں کرتا۔

قومی یکجہتی میں ادب کا کردار

ہر ادب، ادیب کے ایک نظریئے کے تحت پیدا ہوتا ہے اور ادیب ایک معاشرے کا جزو ہوتا ہے اور اس معاشرے کا ایک نظریۂ حیات ہوتا ہے۔ اس اعتبار سے ادیبوں اور ان کی تخلیقات یعنی ادب میں جہت اور سمت کا تعین اس اجتماعی شعور یا نظریئے سے پیدا ہوتا ہے۔

پاکستان کو پہلے ٹیسٹ میں بد ترین شکست

پاکستان کرکٹ ٹیم کو تین ٹیسٹ میچوں کی سیریز کے پہلے مقابلے میں مہمان انگلینڈ کے ہاتھوں ایک اننگز اور 47 رنز سے شکست کا سامنا کرنا پڑا، جسے پاکستان کرکٹ کی بدترین شکست قرار دیا جا سکتا ہے۔

ملتان ٹیسٹ میں بننے والے منفرد ریکارڈز

پہلے ٹیسٹ میچ میں انگلینڈ کیخلاف پاکستان کے متعدد نئے ریکارڈ بنے، جو درج ذیل ہیں۔

چھوٹا پھول

ایک باغ میں بہت سے پودے اور درخت تھے، جن پر ہر طرح کے پھول اور پھل لگے ہوئے تھے۔ وہ باغ بہت بڑا تھا۔ درختوں پر پرندوں کی چہچہاہٹ اور پھولوں کی خوشبو باغ کو خوبصورت بنائے ہوئے تھی۔ ایک دفعہ گلاب کے بہت سے پھول کرکٹ کھیل رہے تھے کہ ایک چھوٹا سا پھول آیا اور کہنے لگا ’’ کیا میں آپ کے ساتھ کرکٹ کھیل سکتا ہوں‘‘۔